Marketing i reklama

Do czego może posłużyć logo firmy, czy warto je posiadać?

Każda firma, która dba o swój wizerunek, musi posiadać swoje profesjonalne logo, czyli graficzny symbol, który ma zadanie ją reprezentować i się z nią kojarzyć. Jest to bardzo ważny marketingowy element, który sprawia, że dana marka jest bardziej rozpoznawalna, przyciąga uwagę, wyznacza wartości firmy, kojarzy się z daną usługą czy produktem. Logo na początku jest warte tyle, ile za nie zapłacono. Z czasem jednak, gdy firma zyskuje na popularności, logo może stać się bardzo cenne, gdyż stanowi ono również graficzną reklamę danej marki. Rekordowo wyceniane logo znanej stacji paliw wyceniono na ponad dwieście milionów dolarów. Projekty logo to poważna i wymagająca wysiłku dziedzina, którą zajmuje się agencja reklamowa. Logo składa się z:

  • sygnetu, czyli formy graficznej
  • logotypu, czyli formy tekstowej
  • sloganu

Warto pamiętać, że logo powinno być unikalne, łatwe w zapamiętaniu i przyjemne w odbiorze. Logo firmy jest istotną częścią promowania firmy, organizacji, marki lub produktu. Nadaje wyższą rangę i wyróżnia je spośród innych podobnych. Każda marka dba o to, by jej brand był powszechnie znany i lubiany, a w tym z pewnością pomaga projekt logotypu.

Czym jest księga znaku i jakie są jej rodzaje?

Projektowanie graficzne loga to nie tylko symbolika. Projektant tworzy również zbiór informacji, które stanowią instrukcję obsługi loga. Taki projekt określa między innymi kolorystykę, typografię, ścisłe parametry, pole ochronne, a także odpowiednie proporcje. Księga znaku logo może być podstawowa lub rozszerzona. Warto rozróżnić te formy, gdyż na pewno zapyta nas o to agencja brandingowa, której zlecimy tworzenie loga. Podstawowa i rozszerzona księga znaku to wybór, który powinniśmy dokonać, patrząc zarazem w przyszłość. Wersja podstawowa bowiem przedstawia logo zarówno na ciemnym jak i jasnym tle. Zawiera podstawowe informacje (szczegóły projektu), natomiast wersja rozszerzona posiada dodatkowo gotowe projekty, które grafik opracowuje dla przyszłego wykorzystania, na przykład na gadżetach firmowych, wizytówkach, samochodach i temu podobne. Co w temacie projektowania logo

Kto wykonuje projektowanie logo firmy?

Najlepiej, aby całym procesem tworzenia dla nas koncepcji brandingowej zajęła się profesjonalna agencja kreatywna. Z pewnością mieści się w niej wielu utalentowanych twórców, którzy zaprojektują unikalne i wartościowe logo. Takie agencje doskonale wiedzą, czym jest identyfikacja wizualna i jakie odgrywa znaczenie w marketingu. Warto sprawdzić, jaka jest oferta agencji reklamowej, zanim dokonamy wyboru. Jeśli mają swoje portfolio, pokażą ci, jak wygląda księga znaku logo w ich wykonaniu. Być może coś cię zainspiruje i wraz z pomocą fachowców stworzycie coś wyjątkowego, co znacząco wpłynie na odbiorcę. Pamiętać należy również o codziennym dbaniu o relacje z klientem, jeśli chcemy, aby nasza praca nad brandingiem nie poszła na marne. Każdego dnia powinniśmy zadbać o wysoki poziom obsługi naszych klientów, komunikację z nimi, aby nasze logo kojarzyło się pozytywnie. Wówczas czeka nas całe spektrum działań, jakie oferuje nie tylko podstawowa jak i rozszerzona księga identyfikacji wizualnej.

Jakie dodatkowe możliwości przyniesie ci rozszerzona księga znaku, gdy agencja reklamowa zakończy projekt?

Gdy już logo zacznie działać, będziesz mógł przygotować dodatkowe projekty. Na przykład umieścić je na firmowym aucie, gadżetach takich jak długopisy, kubki, a także na wizytówkach, banerach i plakatach. Z czasem potencjalni klienci będą kojarzyć twoją firmę, widząc twoje logo. Im będzie go wszędzie więcej, tym lepiej dla twojej identyfikacji wizualnej. Efekty mogą cię zaskoczyć i przynieść więcej korzyści, niż wiele innych działań marketingowych. Warto zadbać o ten mały, lecz jakże ważny element. Kliknij tu: whiteart.pl/agencja-brandingowa 

No Comments

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *